4 Ağustos 2014 Pazartesi

Bisiklet turuna hazırlık- II



Heybedekiler

Heybemde taşımak üzere bisiklet forması, iç çamaşırı, yağmurluk, polar, havlu, t-shirt, çorap güneş kremi ,tamir malzemeleri, tulum, mat, bisiklet için gerekli yedek parçalar, sandalet, diş macunu, lens solüsyonu, küçük kazalar için batikon (ki turda çok işime yaradı mutlaka almak gerekliymiş bunu farkettim), sargı bezi, kitap, mızıka, günlük, sweatshirt, ince termal içlik aldım. Şu an tur sırasında aldıklarıma geri dönüp baktığımda aldıklarımın tamamını verimli bir şekilde kullandığımı söyleyebilirim. Sonuç olarak ise bisikletim bu hazırlıklar sonunda üzerindeki ağırlıklarla beraber tahmini 25 kiloya ulaştı. 

Yurtdışında telefonla konuşma ve internet

Yurtdışına çıkmadan önce telefonuma sadece yurtdışı konuşma tarifesi aldım. İnterneti yurtdışında oturduğumuz yerlerdeki wifi’dan ya da Eren’in İtalyan hattında yüklü olan internet üzerinden kullanmayı planlamıştım. Fakat  daha sonra  Avusturya’da bir firmanın yurtdışı ülkelerle görüşmek üzere 100 dk konuşma ve 1 gb interneti paketini 10 euroya sattığını öğrendim. Bunun üzerine İtalya’da benzer bir uygulaması olan operatör var mı diye araştırdıysam da internetten bulamadım.   

Neyse ki İtalya’da tur başladıktan sonra tre.it (www.tre.it) adında bir firma bulduk ve 15 euroya 75 dakika konuşma ,1 gb internet paketini aldık. Bu sayede içine girdiğimiz hayal dünyası ile içinden kaçtığımız dünya arasındaki bağlantıyı sağladık. 

Bisiklet rotaları ve yükseklik eğrileri 

Celal ve Eren’in tur öncesi hazırlamış olduğu günlük tur planının www.cycleroute.org sitesi üzerinden yükseklik eğrilerini  çıkarttım ve tüm verileri  telefonuma yükledim.

Bisiklet bakımı 

Tura çıkmadan önce bisikletimi Selim Usta’ya götürdüm. Bakımını yaptırıp yeni zincir aldım. Ayrıca elimde olmayan, turda lazım olabilecek kimi önemli malzemeleri de buradan satın aldım.

Müzik

Her zaman güzel müzikler uzun turun olmazsa olmazıdır diye düşünmüşümdür. Gitmeden önce  yolda dinlemek üzere çok kısa zamanda (biraz acele ile) arkadaşlarımın önerilerini de göz önüne alarak  2 gb’lık mp3 player’ıma playlist hazırladım. Açıkçası tur sonrasında playlist ile ilgili pek doğru tercihlerde bulunduğumu  söyleyemem. Özellikle tırmanışlar için seçtiğim müzikler beni hiç motive etmedi. İstisnası  Amy Winehouse’dır :)

 

Konaklama

Plan dahilinde bisiklet turumuz 15 temmuzda başlayacaktı fakat ben Milano’ya en uygun fiyat ve zamanlı bileti 14 temmuz için bulabilmiştim. Sonuç olarak Milano’da arkadaşlarımı 1 gün beklemem gerekiyordu. Aklımdan geçen şey ise kalacak bir yer bulup, bir günü değerlendirerek hızlıca Milano’yu gezerim fikriydi. Fakat öncelikle kalacak yer sorununu çözmem gerekiyordu. Tek başıma taşımam gereken yüküm olmasa hostellerde kalmak isterdim fakat hostellerde özel bir prosedür ya da yer olup olmadığını bilmediğim için biraz huzursuzlandım. www.booking.com ‘dan ilgimi çeken hostellere bisiklet için özel bir yerlerinin olup olmadığını öğrenmek üzere mail attım. Bu sırada alternatif  üretebilmek adına www.couchsurfing.com , www.warmshowers.org gibi sitelere de  göz attım.

Bu sitelerde gezinirken yaşadığım ilginç olay ise couchsurfing sitesinde profilleri incelerken tesadüfen kardeşimin eski ev aradaşı olan Barış’ı bulmamdı. Kendisine mesaj attım ve haberleştik. Sağolsun beni bir gün Milano’da ağırlayabileceğini söyledi ve bir sorunu daha çözmüş oldum.

Bisikletin paketlenmesi

Gelelim bisikleti paketleme kısmına ... Daha önce deneyimlememiş olmamdan dolayı en korktuğum kısma yani ... Paketleme işlemini nasıl yapacağımı aslında çok farklı kaynaklardan öğrendim. Misal bisiklet bakımına gittiğimde Selim Usta’dan dinledim, daha önceden yurtdışında bisiklet turuna çıkan insanların web sitelerinden okudum ya da www.youtube.com dan bulduğum videolardan izledim.



Çok hızlıca özetlemek gerekirse ; * pedalları 15’lik anahtar ile söktüm. *gidonu boğazından serbestleştirdim *tekerlerin havasını biraz indirdim *ön tekeri söküp balataların arasına yapışmaması için kağıt sıkıştırdım * ön tekerden qr’ı tamamıyla çıkardım (yer kaplamaması için).
Ayrıca paketlemeden önce büyük bir kırtasiyeden yaklaşık 2 metre uzunluğunda hava dolu baloncuklardan aldım. Paketlerken bisikletin gövdesini, maşayı ve zarar görebileceğini düşündüğüm yerlerin etrafını hava dolu baloncuklarla sardım.

Ve sonunda hazırlıklar bitti  ....

Kız arkadaşımla beraber bisikleti arabaya yükledik. Uçağım ertesi gün saat 7’deydi. Bisikleti arabaya yerleştirdiğimizde ise saat 23:00’e geliyordu. Yani tüm işlerimiz tam zamanında bitmişti. Ne bir eksik ne bir fazlaydı.

Tam yatmaya yönelecektim ki aklıma günlüğüm geldi. Hemen elime almalı ve yolculuk öncesi hissettiklerimle ilgili birşeyler yazmalıydım.Tüm tur boyuncu hergün birşeyler yazabilmeyi umuyordum fakat sadece birkaç gün birşeyler karalayabildim. Tur boyunca gideceğimiz yerlere çoğunlukla ya çok geç varıyorduk, ya ben çok yorgundum, ya da defter o an ulaşılamayacak kadar heybenin derinliklerindeydi. Yani hep bir engel ya da bahane vardı.

Sırada ise az da olsa karaladıklarım var ...

2 yorum:

  1. Bahsettiğiniz Avusturya operatörünü hatırlıyor musunuz acaba?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Billitel olması gerekiyor ...

      http://billitel.at/

      Sil